Patient verhuist naar uw Medicompraktijk.
Stel dat de patiënt in het cluster te vinden is, gekoppeld is aan een niet-Medicom arts (staat dus niet in dit rijtje) en de inschrijvingsgegevens moeten veranderd worden in de uwe. Bij openen van de patient is er de groeneknop waarneming, u vult tekst in, waarna dossier opent, en zijn menufuncties grijs.
Alleen de apotheekmedewerker kan de artscode muteren, ongeacht welke apotheek.
De instructie hiervoor is: u vraagt de apotheker om de artscode bij deze patient te veranderen naar uw code. Dit kunnen ze direct doen, zonder risico.
(Fouten kunnen niet ontstaan, want voor de apotheker(sassistente) zal deze functie niet werken in geval van een Medicom-arts.)
De te veranderen code is van de vorige huisarts, uit onze regio wrs, maar deze werkt in een ander systeem en zal de his-gegevens via een importbestand / filetransfer tzt overdragen.
Een Medicom-arts inschrijving kan alleen gedaan worden door de ‘oude’ praktijk. Het dossier wordt dan overgedragen. Een ander kan niet zomaar de inschrijving veranderen. Daarbij werkt inschrijving op naam uiteraard alleen via de ION database check, als het over de financiele uitbetaling gaat.
Wel is het belangrijk dat de opdracht tot overschrijven van de huisartspraktijk komt (dus niet bv van de patient of door de Isala-apotheek), die in bezit is van de onderliggende toestemmingsformulieren. Het is nuttig als de apotheker een notitie maakt van wie de opdracht komt, bij de huisarts rust ook de verantwoordelijkheid. Uiteraard zal deze huisarts dit aan zijn Medicom-kant ook noteren.